Stölden på ostmuséet

Det var en sen kväll i Cheese York City när Otto Ostmannen och Maja Mus åt upp den sista biten ost i kylskåpet. Tidigare under dagen hade de besökt Ostmuséet i stan. Där hade de fått syn på Guldosten som var till salu. Den som budade högst blev den lyckliga ägaren av osten. Plötsligt plingade det till i Majas mobil. I meddelandet stod det att Otto och Maja vunnit budgivningen, men att osten tyvärr under kvällen blivit stulen. Muséet misstänker att det är Råttan Cheezeman då han synts på övervakningskameror i muséet. Men den suddiga bilden gör att man inte vet exakt vem det är…